Agriculture in Iran

Agriculture in Iran

Engineer hussein Tahmasebi
Agriculture in Iran

Agriculture in Iran

Engineer hussein Tahmasebi

ادویه و گیاهان ضد دیابت

دیابت یا همان مرض قند تبدیل به یکی از جدی ترین نگرانی های حوزه ی سلامتی شده است. در حال حاضر تنها راه چاره پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

گیاهان دارویی

افرادی که از دیابت نوع 1 یا 2 رنج می برند باید تمام تلاش شان را برای کنترل قند خونشان بکنند که گاهی کار بسیار سختی است. اما هیچ چیز غیرممکن نیست به شرطی که به تغذیه ی خود دقت کنید. خوشبختانه گیاهان و ادویه هایی وجود دارد که به کنترل قند خون و در نتیجه مقابله با دیابت و اضافه وزن کمک می کنند. با ما باشید تا بیشتر با این گیاهان و ادویه ها آشنا شوید.

دارچین

دارچین یکی از ادویه های معروف در جهان است. این ادویه طعم فوق العاده ای به غذاها و کیک و شیرینیجات می بخشد. اما باید بدانید که دارچین خواص درمانی فوق العاده ای نیز دارد. این ادویه حاوی ترکیبات بیولوژیک فعالی است که برای کنترل قند خون در دیابتی ها مؤثر عمل می کنند. نتایج بررسی ها نشان می دهند که مصرف چند گرم دارچین در روز می تواند به کنترل قند خون و همچنین کاهش کلسترول بد خون کمک کند. این ادویه ی معطر همچنین باعث افزایش کلسترول خوب خون می شود.

مصرف 3 گرم چوب میخک در روز می تواند به کنترل میزان قند و چربی خون کمک کند. می توانید این ادویه را به غذاهایتان اضافه کنید و یا اینکه با صلاحدید پزشکتان از مکمل های موجود در بازار استفاده کنید

شنبلیله

اگر شما مبتلا به دیابت هستید به سبزی معطر شناخته شده برای همه ی ایرانی ها ارتباط بیشتری داشته باشید. شنبلیله که به صورت آرد نیز وجود دارد به بهبود تحمل گلوکز کمک کرده و به این ترتیب باعث کاهش قند و کلسترول خون می شود. می توانید از تخم شنبلیله هم برای کنترل قند خونتان استفاده کنید. در این صورت می توانید آن ها را قبل از مصرف در آب خیس و با شکم خالی میل کنید. می توانید قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

زنجبیل

زنجبیل یک ادویه ی فوق العاده و خوش عطر و طعم است که در تهیه ی غذاها و شیرینیجات استفاده می شود. این ادویه برای دیابتی ها نیز مفید است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که مصرف روزانه 3 گرم از این ادویه (به صورت کپسول) به تنظیم کلسترول، کنترل قند و وزن افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. اگر علاقه ای به مصرف کپسول زنجبیل ندارید می توانید روزانه دو فنجان چای زنجبیل بنوشید. البته حواستان باشد که مصرف زنجبیل زیاد برای افرادی که از فشارخون بالا رنج می برند توصیه نمی شود. می توانید به شیر یا چای معمولی نیز کمی پودر زنجبیل اضافه کنید.

زردچوبه

زردچوبه یک طلای خوراکی است که در تهیه ی غذاها به وفور استفاده می شود. این ادویه به کاهش قند خون کمک می کند. زردچوبه یک ماده ی ضدالتهاب و حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که برای سلامت قلب مفید و به کاهش وزن کمک می کند. نتایج بررسی ها نشان می دهند که زردچوبه برای افرادی که از اختلالات مربوط به کلیه ها رنج می برند نیز مفید است. زردچوبه یک افزودنی مناسب برای غذاهای شور است و مکمل های آن نیز وجود دارد. قبل از مصرف حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

سیر و دیابت

سیر

تصور آشپزی کردن بدون سیر کمی سخت است. این سبزی فوق العاده طعم خوبی به انواع غذاها از پاستاها گرفته تا همبرگر و گوشت و غیره می دهد. سیر برای کاهش قند خون فوق العاده است. در واقع یک ماده ی ضددیابت طبیعی است که به واسطه ترکیبات گوگردی اش قادر است اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کند. مصرف منظم سیر به حفظ و کنترل قند خون کمک کرده و کلسترول را کاهش می دهد.

پودر کاری

پودر کاری طعم خوبی به غذاها می دهد. این ادویه یکی از افزودنی های فوق العاده برای تمام سس ها است. پودر کاری ادویه ای برای کنترل قند خون محسوب می شود. ترکیبات موجود در این ادویه به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کرده و روی سوخت و ساز کربوهیدرات ها تأثیر مثبتی دارد.

آلوئه ورا

از آلوئه ورا بیشتر در بهبود وضعیت پوست و تسکین سوختگی استفاده می شود. اما خواص آن به همین جا ختم نمی شود. آلوئه ورا با سرعت زیادی به کاهش قند خون کمک می کند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که این گیاه مازاد قند موجود در خون را دفع می کند و به همین دلیل برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. این افراد می توانند روزانه نوشیدنی آلوئه ورا مصرف کنند. البته کپسول های این گیاه نیز در بازار وجود دارد. البته بهتر است قبل از مصرف هر نوع مکمل و داروی گیاهی حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

نتایج بررسی ها نشان می دهند که مصرف چند گرم دارچین در روز می تواند به کنترل قند خون و همچنین کاهش کلسترول بد خون کمک کند

چوب میخک

چوب میخک طعم معطر تندی دارد که برای تهیه ی انواع غذاها استفاده می شود. این گیاه ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قوی ای دارد که در کنترل قند خون به دیابتی ها کمک زیادی می کند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که مصرف 3 گرم چوب میخک در روز می تواند به کنترل میزان قند و چربی خون کمک کند. می توانید این ادویه را به غذاهایتان اضافه کنید و یا اینکه با صلاحدید پزشکتان از مکمل های موجود در بازار استفاده کنید.

گیاه جینسینگ

از قرن ها پیش از جینسینگ به عنوان یکی از معروف ترین داروهای گیاهی استفاده می شود. این گیاه حساسیت سلول ها به انسولین را افزایش داده و عوارض ناشی از دیابت را کاهش می دهد. جینسینگ در سوخت و ساز کربوهیدرات ها که یکی از عمده مشکلات دیابتی هاست نقش مؤثری دارد. می توانید از کپسول های این گیاه و یا چای آن استفاده کنید. بهتر است قبل از اضافه کردن جینسینگ به برنامه ی غذاییتان با پزشک معالج خود مشورت کنید.

پونه ی کوهی

پونه ی کوهی یکی از آن سبزیجات معطر فوق العاده است که عطر و طعم خوبی به غذاها می دهد. علاوه بر این افرادی که به دنبال راهی برای کاهش قند خون و سالم ماندن هستند نیز می توانند به این گیاه اعتماد کنند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که پونه ی کوهی مانند رزماری می تواند به کنترل ترشح انسولین کمک کند. می توانید از روغن خوراکی این گیاه (آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید) یا از مکمل های موجود در بازار استفاده کنید.

درمان ورم معده با 8 گیاه دارویی

راه های مختلفی برای درمان ورم معده وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود. در این مطلب گیاهان دارویی مفید برای درمان این بیماری آورده شده اند...

فرآوری: مریم مرادیان - بخش تغذیه و آشپزی تبیانگیاهان دارویی

پرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب، مصرف زیاد کافئین و شکلات و همچنین استرس ها باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه، سوزش و درد سر دل، نفخ و حالت تهوع می شود. گاز معده اغلب در اثر بلع هوا به خصوص در موقع غذا خوردن به وجود می آید و بهترین روش معالجه آن صرف غذا بدون عجله و با آرامش است. منشأ گاز موجود در روده ها نیز علاوه بر بلع هوا انجام تخمیر توسط میکروب های روده است.
در اغلب بیمارانی که از وجود گاز زیاد در معده و روده شکایت می کنند، حجم گاز افزایش پیدا نکرده است؛ بلکه در اثر اختلال در حرکات روده همان حجم طبیعی گاز، قادر به عبور معمولی از بالا به پائین در روده نیست و بیمار احساس
نفخ می کند.
راه های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود.

ریشه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است و از بروز زخم معده و اثنی عشر جلوگیری می کنند

جامعه امروز به بیماری سرعت و استرس مبتلا است، برای مقابله با عوارض ناشی از این مسئله که اغلب مزمن، هزینه بر و طولانی است، می توان از گیاهانی که به طور روزمره در دسترس ما هستند، استفاده کرد.
گیاه درمانی روشی است که در آن، بعد از معاینه های پزشکی و تشخیص لازم، از عناصر گیاهی با توجه به مواد موثره و خواص آن ها، برای رفع علائم بیماری استفاده می شود. این روش همانند طب جدید به مبارزه با علائم بیماری پرداخته و برای رفع آن ها می کوشد.

گیاهان موثر در درمان التهاب و ورم معده

بابونه

یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است. این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند و آن هایی که سال هاست با این مرض دست به گریبان هستند می توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند.
برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و در هنگام صبح ناشتا چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد

رازیانه

از تخم و برگ این گیاه می توان به عنوان دم کرده استفاده کرد. رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد.

رازیانه

نعنا

برگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش استفاده می شود. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می کند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.

زنجبیل

از 2000 سال قبل تاکنون برای درمان تمامی اختلالات هضم استفاده می شده است. زنجبیل خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود بخشیدن به عملکرد آنزیم های گوارشی به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند.

شیرین بیان

قسمت مورد استفاده شیرین بیان ساقه های زیرزمینی و ریشه های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. ترکیب موجود در ریشه های گیاه پنجاه برابر از شکر شیرین تر است و مقدار آن با توجه به شرایط محیطی و گونه گیاه بین 5 تا 20 درصد است. در طب سنتی از این گیاه برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می شود. ریشه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است و از بروز زخم معده و اثنی عشر جلوگیری می کنند.

ریحان

یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است. این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند و آن هایی که سال هاست با این مرض دست به گریبان هستند می توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های معده، روده مثل اسهال و استفراغ جلوگیری کند.
مخلوط مقدار مساوی از آب
ریحان و آب ریشه زنجبیل 2 یا 3 بار در روز برای کاهش درد معده مفید است. همچنین می توانید 10 تا 15 برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید و میل نمایید. چای ریحان را می توانید روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.

شنبلیله

برای درمان زخم معده استفاده می شود. شنبلیله حاوی یک ترکیب لعاب دار است که زخم معده را بهبود می دهد. برای دل درد یک قاشق از دانه شنبلیله را در دو فنجان آب حل کنید. سپس دانه ها را فشار داده تا حل شوند، کمی عسل اضافه کنید. حدود یک هفته دو بار در روز استفاده کنید

بومادران

یک چنگ از گیاه گل بومادران را در یک لیوان آب جوش دم کرده یک استکان قبل از ناهار و شام میل کنید. (برای زنان باردار مضر است).


منابع:
خبرگزاری فارس - پریسا منصوری، دکترای داروسازی

خواص درمانی شیرین بیان

برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می کند؛ چون حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است. در این مطلب گوشه ای از خواص درمانی این گیاه را مرور می کنیم.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
شیرین بیان

شیرین بیان گیاهی است که برخلاف نامش تلخ است اما خواص فوق العاده ای دارد. حتماً شنیده اید که از این گیاه برای درمان سرفه استفاده می شود. هم اکنون نیز از این گیاه در ترکیب شربت های ضد سرفه استفاده می شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می کند؛ چون حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است. در این مطلب گوشه ای از خواص درمانی این گیاه را مرور می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

شیرین بیان: ریشه ای با خواص درمانی

در یونان باستان از شیرین بیان برای تسکین سرفه و درمان سوءهاضمه استفاده می کردند. امروزه دانشمندان در پژوهش های خود نه تنها این خواص درمانی این گیاه را تأیید کرده اند بلکه به خواص دیگری نیز دست یافته اند. ترکیبات فعال موجود در این گیاه در ریشه آن قرار دارد و گلیسیریزین غنی ترین و مهم ترین ترکیب آن است. شیرین بیان همچنین ترکیبات دیگری با اثرات مهم مانند فلاوونوئیدها و فیتواستروژن ها را دارا است. از این گیاه به صورت خشک شده، پاستیل و تنتور استفاده می شود. در ادامه به اثر مفید این گیاه اشاره می کنیم:

خواص درمانی شیرین بیان برای مجاری تنفسی

گلیسیریزین که یکی از ترکیبات مهم موجود در شیرین بیان است به کاهش التهاب در مجاری تنفسی کمک زیادی می کند. این ترکیب مفید مانع رشد و اثرات بیماری زای اکثر ویروس ها می شود. امروزه این ماده در ترکیب داروهای مربوط به بیماری های تنفسی قرار داده می شود و برای تسکین علائمی مانند سرفه و گلودرد موثر عمل می کند. این گیاه همچنین باعث روان شدن خلط شده و مجاری تنفسی را باز می کند. در واقع شیرین بیان ویروس هایی که مجاری هوایی را تهدید می کنند نابود می سازد.

شیرین بیان برای مقابله با التهاب

شیرین بیان خاصیت ضداسپاسمی دارد و با اختلالات گوارشی به ویژه نفخ، کندی هضم غذا، آروغ، گاز معده و غیره مقابله می کند

تأثیر شیرین بیان روی غدد فوق کلیوی در درمان سندرم خستگی مزمن موثر است. این گیاه همچنین در درمان بسیاری از عفونت ها و برطرف کردن التهاب های بدن نقش دارد. شیرین بیان در درمان هپاتیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد چون به کاهش التهاب کبد کمک کرده و با فعالیت ویروس هایی که منشأ این بیماری هستند مقابله می کند.

شیرین بیان برای تسریع روند هضم غذا و مقابله با معده درد

شیرین بیان خاصیت ضداسپاسمی دارد و با اختلالات گوارشی به ویژه نفخ، کندی هضم غذا، آروغ، گاز معده و غیره مقابله می کند. این گیاه همچنین در درمان زخم معده، ورم معده و مشکلات روده موثر است. نتایج پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد که فلاوونوئیدهای موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می توان از شیرین بیان برای درمان آفت ها و زخم های دهانی نیز بهره برد.

شیرین بیان و تأثیر آن در تولید استروژن

گلیسیریزین در عملکرد استروژن تأثیر دارد. این ترکیب روی گیرنده های استروژنی بدن تثبیت می شود. به این صورت زمانی که میزان استروژن بیش از اندازه بالا می رود (که یکی از عوامل بروز سندرم پیش از قاعدگی است) باعث انسداد گیرنده های این هورمون شده و فعالیت آن را کاهش می دهد. زمانی که میزان استروژن دچار افت و کاهش می شود (مانند دوران بعد از یائسگی) گلیسیریزین به صورت جزئی کمبود آن را جبران می کند. این گیاه همچنین در ترکیب داروهای برخی از اختلالات قاعدگی یا داروهای مربوط به یائسگی استفاده می شود.

دم کرده شیرین بیان

شیرین بیان و تأثیر آن در مقابله با سرطان

نتایج اولیه به دست آمده بر روی حیوانات نشان می دهد که شیرین بیان می تواند خواص ضدسرطانی داشته باشد و به ویژه در پیشگیری از سرطان های کولون و سینه موثر عمل کند. این گیاه تأثیر خود را از ترکیب اصلی خود یعنی گلیسیریزین می گیرد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. البته تأثیر ضدسرطانی این گیاه همچنین مدیون فیتواستروژن هایی موجود در ریشه آن به نظر می رسد در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه نقش دارد.

شیرین بیان و تأثیر آن در کاهش کلسترول بد خون

بررسی های متعددی در این خصوص انجام شده است و متخصصان به این نتیجه رسیده اند که مصرف صرفاً 100 میلی گرم شیرین بیان در روز می تواند باعث کاهش کلسترول بد خون LDL شود.

عوارض جانبی احتمالی مصرف شیرین بیان

توصیه می کنیم قبل از مصرف شیرین بیان و هر نوع مکمل دارویی گیاهی با پزشک مشورت کنید به ویژه اگر با هر نوع مشکل سلامتی درگیر هستید. یادتان باشد که جذب میزان زیادی از این گیاه می تواند باعث افزایش فشارخون شود. بنابراین حتماً با پزشک یا عطار صحبت کرده و میزان مصرف مناسب شرایط بدنی و وضعیت سلامتی خود را دریافت کنید. اگر از مکمل شیرین بیان استفاده می کنید در صورت مصرف بیش از یک ماه باید فشارخونتان را به طور مرتب کنترل کنید.

درمان سرماخوردگی با پونه

پونه با سرماخوردگی مقابله می کند

پونه، کوچک ترین گیاه از خانواده نعناع است اما طعم و بوی آن در مقایسه با نعناع تندتر است.

این گیاه که بومی کشور ایرلند است امروزه در سراسر جهان یافت می شود.

خواص:

* به گزارش «ASK.com»، این گیاه باعث کاهش تب می شود.

* علایم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سرفه را از بین می برد.

* سرفه های خشک، سیاه سرفه و گرفتگی سینه را درمان می کند و برای دفع خلط موثر است.

* برای سیستم گوارشی مفید است و قولنج، نفخ و حالت تهوع را رفع می کند.* قاعدگی را منظم می کند و از علایم آن می کاهد.

*دم کرده آن اضطراب، آسم، اسهال و سردرد را معالجه می کند.* مصرف دم کرده این گیاه از ۵ روز بیشتر نشود زیرا ممکن است به کلیه، کبد و سیستم مرکزی عصب آسیب برساند.

* کودکان زیر ۱۸ سال و زنان باردار یا شیرده نباید از این گیاه استفاده کنند.

* برای درمان سرماخوردگی چند قطره روغن این گیاه را به دستگاه بخور اضافه کنید تا نفس کشیدن برای فرد بیمار راحت تر شود.

روش کاشت سیر (Garlic)


عاشقان واقعی سیر اذعان می‌کنند که زمانی که شما طعم سیرهای خانگی را بچشید، دیگر هرگز از فروشگاه سیر نخواهید خرید. سیر به حدود 8 ماه برای بلوغ نیاز دارد. خوشبختانه، سیر حتی در زمستان نیز به رشد خود ادامه می‌دهد ...

 

  

دستورالعمل

حبه‌های سیر را در انتهای پائیز و یا ابتدای زمستان از گلخانه تهیه کنید. حدود 6 هفته قبل از اینکه خاک یخ بزند، حبه‌ها را مستقیماً در خاک باید بکارید. در آب و هوای متعادل، در ماه‌های بهمن و اسفند آن‌ها را بکارید تا بتوانید در انتهای تابستان و یا ابتدای پاییز برداشت کنید.

  1.  

منطقه‌ای از باغچه که آفتاب کامل می‌گیرد را انتخاب کنید. با اینکه سیر می‌تواند در همه خاک‌ها از ph 5 تا 8 رشد کند، ولی بهتر است در خاک‌هایی که کمی اسیدیته دارند (PH بین 6.2 تا 6.8) کاشته شود.

  1.  

چاله‌ای به عمق 24 تا 36 سانتی‌متر حفر کرده و خاک را با مقدار زیادی از کود گیاهی تقویت کرده و به هم بزنید تا بار دهی مناسب برای سیرها و حفظ رطوبت و زهکشی مناسب برای خاک تأمین شود.

  1.  

همه علف‌های هرز را از بین ببرید. آن‌ها به راحتی می توانند سیر که بوته ای علف مانند دارد را شکست دهند.

  1.  

تنها حبه‌های بزرگ از غلاف سیر را در خاک بکارید و حبه‌های کوچک تر که حفره حفره بوده و یا رنگ آبی-سبز دارند را به دور بریزید.

  1.  

حبه‌های جدا شده را طوری در خاک قرار دهید که قسمت تیز آن به سمت بالا باشد. آن‌ها را در عمق 5 سانتی‌متری قرار داده و فاصله هر گودال باید حدود 12 سانتی‌متر باشد. برای سیرهای بسیار بزرگ، عمق را به حدود 8 سانتی‌متر و فاصله گودال‌ها را به حدود 25 سانتی‌متر افزایش دهید.

  1.  

بر روی محل رشد گیاه، خاک گیاهی (گیاه‌های در حال پوسیدن) ریخته تا رطوبت خاک حفظ شده و از رشد علف‌های هرز جلوگیری به عمل آید. همچنین وجود خاک گیاهی، از گیاه در برابر سرمای زمستانی نیز محافظت می‌کند.

  1.  

در بهار، خاک گیاهی را جدا کنید تا گرمای خورشید بتوانید خاک را گرم کند و زمانی که رشد نهال مشاهده شد، لایه جدیدی دور آن بریزید. برای اطمینان از تولید غلاف‌های بزرگ، هر ساقه گلی که ظاهر می‌شود را ببرید.

  1.  

تا زمانی که ساقه‌های گیاه زرد شده و به زمین بیفتند به طور هفتگی به گیاه آب دهید. افتادن ساقه‌ها نشانه این است که غلاف‌های سیر تقریباً به رشد کامل خود رسیده‌اند.

  1.  

در زمان رشد، هر زمانی که نیاز داشتید، برگ‌های سیر را برای استفاده از گیاه جدا کنید، ولی بیشتر از 4/1 ارتفاع گیاه از بالای آن جدا نکنید، زیرا در غیر این صورت باعث کاهش رشد غلاف خواهید شد.

  1.  

نکته‌ها و هشدارها

شما می‌توانید سیر را در بهار و پاییز نیز بکارید، ولی توقع غلاف‌های کمتر و کوچک تری را داشته باشید. شما حتی ممکن است در این صورت غلاف‌های گردی ببینید که حبه‌های جداگانه در آن‌ها تشکیل نشده است.

  1.  

به دلیل اینکه سیر به زمان زیادی برای بالغ شدن نیاز دارد، آن را در نقطه‌ای بکارید که حبه‌های آن به طور تصادفی آزار نبینند.

  1.  

برای اینکه زحمت شما بی‌ثمر نباشد، از خرید غلاف‌های سیر در فروشگاه‌ها خودداری کنید. سیرهایی که برای مصرف _ و نه کاشت _ تولید می‌شوند، معمولاً مواد شیمیایی به آن‌ها اضافه می‌شود که جلوی جوانه زدن آن‌ها را می‌گیرد.

  1.  

با اینکه سیر یکی از راحت‌ترین گیاه‌ها برای کاشت است، ولی می‌تواند قربانی مشکلاتی مشابه مشکلاتی که برای پیاز پیش می‌آید شود. مهم‌ترین این مشکلات، ریشه صورتی است، یک بیماری غیرقابل درمان که ریشه گیاه را سوزانده و آن را به رنگ قرمز و یا صورتی در می‌آورد. برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای سیر، از کاشت آن در منطقه‌ای که گیاه‌های دیگری از خانواده پیازها در 3 سال اخیر کاشته شده‌اند خودداری کرده و حبه‌های خود را از یک گلخانه معتبر تهیه کنید.