Agriculture in Iran

Agriculture in Iran

Engineer hussein Tahmasebi
Agriculture in Iran

Agriculture in Iran

Engineer hussein Tahmasebi

معرفی انواع گل های زمستانی زیبا

۱) گل کوکب (Dahlia)

شکوفه های قابل توجه این گیاه زمستانی در اواخر تابستان شروع به بازشدن  می کند ، اما بهترین زمان آن از آگوست تا سپتامبر است . اما برای پر کردن کامل شکاف های باغچه باید در تابستان به طور کامل از آفتاب و آب فراوان استفاده کرده باشد. گل کوکب ، دامنه ی وسیعی از رنگ های غنی را دارد و برای خلق یک مجموعه رنگ های گرم واقعا مفید است. آن ها حتی طیف وسیعی از اندازه را دارا هستند که شامل کوکب های کوچک مانند کوکب پا کوتاه می شود که نگاه های شگفت آوری را حتی در خارج از مرزها به خود جلب می کند. این گل کوکب می تواند حتی تا اندازه ۳۰ سانتی متر رشد کند .


گل زعفران (Crocus)

این گل که از خانواده‌ی زنبق است، معمولا در اوایل بهار یا اواخر پاییز گل می‌دهد اما اگر پیاز آن را در فصل پاییز، در آپارتمان بکارید، در زمستان گل می‌دهد. بهتر است چندین پیاز را با فواصل هفتگی بکارید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. گل زعفران انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها زعفرانی است که در خراسان کاشته شده و از آن طلای سرخ ایران به دست می‌آید.


نرین (Nerine)

این گیاه یکی از ایده آل ترین گیاهان پاییزی برای خاتمه بخشیدن به فصل تابستان است ! مشاهده ی گل های صورتی رنگ و خیره کننده نرین ، در یک صبح پاییزی می تواند نفس گیر باشد ! این گل های پاییزی معمولا در سپتامبر و حتی دیرتر ، شکوفه می کنند. تا زمانی که ساقه و شاخه های آن آسیب نبیند تا زمستان و فصل سرد می تواند پابرجا باقی بماند. گل سوسن نرین به طور شگفت آوری به اندازه ی گل نرین bowdenii (که انگلستان بسیار مقاوم است) ، پایدار است حتی با وجود اینکه ریشه های آن از آفریقای جنوبی است.

ارکیده سیمبیدیوم (Cymbidium Orchid)

این نوع ارکیده به خاطرخوشه‌های بزرگ رنگارنگش محبوب است و گل آن حدود ۱۰ هفته عمر می‌کند. ارکیده سیمبیدیوم معمولا در طول زمستان و بهار گل دارد.

گل زمستانی تاج المولوک (

این گل زمستانی توسط یک گل سبز رنگ فنجانی احاطه شده است که بسیار شبیه آلاله است. برای باغبان هایی که دوست دارند تا در کل زمستان باغچه آن ها همانند بهار پر گل باشد ، کاشت این گیاه توصیه می شود. این گل عاشق یک خاک مرطوب و سایه است و مناسب ترین مکان برای رشد این گیاه در زیر درختان جنگلی است.

 بگونیا (Begonia)

گونیا گونه‌های مختلف و رنگ‌های متنوعی دارد، اما همه‌ی گونه‌های آن در زمستان و در منزل گل نمی‌دهند. بگونیای زمستانی در طول شب‌های بلند زمستان گل می‌دهد. این گل نیاز به نور غیرمستقیم دارد و هر بار برای آب دادنش، حداقل باید نیمی از خاک خشک شده باشد. پس از اینکه بگونیا گل داد، به آن استراحتی داده و صبر کنید تا خاکش کامل خشک شود. سپس آن را آبیاری کنید.